KEY:n jäsenmaksu on vuoden 2018 alusta 23 euroa kuukaudessa eli 276 euroa vuodessa. Jäsenmaksu on kiinteä ja tuloista riippumaton, eli jokainen jäsen maksaa jäsenyydestään, eduistaan ja palveluistaan samansuuruisen hinnan. Jäsenmaksuun sisältyy työttömyyskassan jäsenyys (kassan jäsenmaksuosuus 10,25€/kk).

Jäsenmaksun maksutavat

Työssä käyvä KEY:n jäsen voi maksaa jäsenmaksunsa seuraavasti:

* saat laskun kolmesti vuodessa, 4kk:n erissä.

* mikäli et itse halua huolehtia jäsenmaksusi maksamisesta, työnantajasi perii sen maksamastaan palkasta kuukausittain. Mikäli haluat muuttaa perintätapaasi, täytä perintäsopimus netissä (liittymisilmoitus on myös perintäsopimus) ja toimita se jäsenrekisteriimme.

* e-lasku on myös mahdollinen – saat jatkossa jäsenmaksulaskusi halutessasi suoraan verkkopankkiisi:

1. kirjaudu verkkopankkiisi
  2. valitse e-laskut
  3. etsi laskuttajaluettelosta Kaupanalan esimiesliitto
  4. kirjaa yksilöintitiedoksi henkilötunnuksesi

Näin saat itsellesi valmiin laskun, joka tarvitsee vain tarkistaa ja hyväksyä maksettavaksi! Lisätietoja liitosta ja omasta pankistasi.

Työtön KEY:n jäsen voi maksaa jäsenmaksunsa seuraavasti:

• Työttömille jäsenille lähetetään kuukausittaiset jäsenmaksun tilisiirrot koko vuodeksi kerrallaan. Työtön jäsen voi maksaa jäsenmaksunsa haluamansa suuruisissa kuukausierissä, kunhan pitää huolen siitä, että jäsenmaksu on maksettuna aina siltä ajalta, jolta hakee etuutta.

Vähimmäisjäsenmaksu

KEY:n vähimmäisjäsenmaksu on 12,25 € (sisältää työttömyyskassan jäsenmaksun 10,25€ ja liiton vähimmäisjäsenmaksun 2€). Vähimmäisjäsenmaksuun oikeutettuja ovat:

• sairas-, äitiys- tai isyyslomalla olevat
  • hoito- tai opiskeluvapaalla olevat
  • varusmiespalvelustaan suorittavat jäsenet

Vähimmäisjäsenmaksuoikeus on kaikilta niiltä kokonaisilta kuukausilta, joilta heille ei makseta lainkaan palkkaa tai joilta he eivät ole oikeutettuja työttömyyskassan maksamiin etuuksiin (työvoimaviranomaisten määräämään karenssin ajalta tulee kuitenkin suorittaa normaali kuukausijäsenmaksu). Vähimmäisjäsenmaksua tulee hakea liiton jäsenrekisteriin osoitettavalla vapaamuotoisella hakemuksella kuuden kuukauden kuluessa siitä, kun alennetun jäsenmaksun peruste on alkanut. Hakemukseen tulee liittää todistus vapautuksen perusteesta, esimerkiksi KELAn päätös äitiys- ja vanhempainrahan maksamisesta, oppilaitoksen antama opiskelutodistus tai KELAn päätös sairauspäivärahan maksamisesta. Kaikissa jäsenmaksuun liittyvissä asioissa Sinua palvelee jäsenrekisterimme jasenrekisteri(ät)esimiesliitto.com.